KONTAKTNÍ CENTRA A NÁSLEDNÁ PÉČE

Poslání služby

Posláním kontaktních center je snižování zdravotních a sociálních rizik plynoucích z užívání drog a ochrana zdraví klientů i široké veřejnosti.

Cílové skupiny

  • Uživatelé nealkoholových drog starší 15-ti let nebo uživatelé drog nealkoholového typu v kombinaci s alkoholem
  • Uživatelé alkoholu starší 15-ti let
  • Rodinní příslušníci, partneři, přátelé a jiné blízké osoby

Cíle služby

  • Snižování rizik spojených s užíváním návykových látek a podpora či pomoc při řešení nepříznivé sociální situace vedoucí ke změně stylu života.
  • Poskytování poradenství pro rodiče a blízké osoby uživatelů návykových látek zaměřené na řešení dané situace.
  • Informování zájemců z řad veřejnosti o problematice užívání návykových látek a spolupráce v multidisciplinárních pracovních skupinách při řešení této oblasti.

Zásady programu

  • Dobrovolnost – klient využívá služby k-centra na základě vlastní vůle (není nikým nucen).
  • Anonymita – klient nemusí sdělovat žádné údaje, aby mohl využívat služby (noncode).
  • Mlčenlivost – pracovníci nesdělují žádné informace o klientovi třetí osobě ani straně (viz etický kodex).
  • Časová a prostorová dostupnost – provozní doba odpovídá potřebám cílové skupiny (viz provozní řád).
  • Rovný a individuální přístup – činnosti programu jsou poskytovány všem bez rozdílu pohlaví, jazyka, víry a náboženství, politického či jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu či sexuální orientace, pokud svým chováním a jednáním neomezují a neohrožují samisebe, ostatní klienty, pracovníky či efektivitu služby.
  • Dodržování práv klientů – program je realizován s důrazem na respektování vůle, ochrany důstojnosti, soukromí a dalších práv uživatelů služby.
  • Zplnomocňování uživatelů – podpora zvyšování nezávislosti a odpovědnosti klienta.
  • Bezplatnost – činnosti programu jsou poskytovány zdarma.